Hvis du skal på én eller flere messer i løpet av høsten, er det på tide å sjekke at du har både messebord og annet utstyr på plass. En populær messe gir deg en glimrende mulighet til å møte et publikum som er ekstra relevant for dine produkter og tjenester, da er det viktig å få mest mulig valuta for pengene.
Smarte messebord med profilering av virksomheten
På noen mindre messer og utstillinger kan det være mulig å låne bord, men som regel er det lurt å sørge for å ha egne messebord. Det finnes mange messebord med stilren design som gir messeområdet ditt et ekstra profesjonelt uttrykk. Med et godt messebord er du trygg på at bordet ikke tar opp unødvendig mye plass, samtidig som et også fungerer som markedsføring og profilering av organisasjonen din.
Messebord er ikke bare praktiske når de er på plass på messegulvet, de er dessuten laget for å kunne transporteres mellom ulike utstillinger og messer. Derfor leveres mange messebord i en egen skreddersydd transportveske, som gjør det enkelt å oppbevare og frakte bordet.
Digitale løsninger eller brosjyrer og visittkort?
I en digital verden er messer og utstillinger fortsatt i høyeste grad «analoge» arenaer, og det er viktig å huske på når man planlegger deltakelse på ulike messer. Det kan selvfølgelig være spennende å eksperimentere med for eksempel nettbrett eller større messeskjermer, men det er også viktig ikke å glemme de mer analoge aspektene ved en messe.
På messegulvet vil du per definisjon møte mennesker ansikt til ansikt, noe som gir en unik mulighet til å selge inn både produkter og tjenester. Det betyr også at det personlige møtet med enkle brosjyrer og visittkort heller ikke har spilt ut sin rolle. På et hektisk messegulv kan disse enkle virkemidlene være gull verdt når du vil at mennesker skal huske på akkurat deg.